Doprava musí být i nadále prioritou
Jsem přesvědčen, že dokončení dálnice D11, jejíž dostavba právě probíhá, je pro náš kraj významným krokem vpřed, ale ještě důležitější bude se dopravě věnovat dál. Rekonstrukce silnic a budování potřebných obchvatů měst si vyžádá i v dalších obdobích významné investice, ale je třeba řešit i další témata – třeba rozvoj železniční dopravy. Kromě aktuálního zdvoukolejnění trati Hradec Králové – Pardubice je velkou výzvou kvalita a rychlost spojení s hlavním městem Prahou.
Daleko největší investicí v tomto směru má však v našem regionu být připravovaná výstavba vysokorychlostní železniční trati (VRT) na trase Praha/Hradec Králové/Wrocław. Zní to zatím jako sci-fi, ale v současné době je již zpracovávána studie proveditelnosti, která určí přesnou trasu a další parametry. Vlaky by se tu měly prohánět rychlostí 250 až 320 km/h a trasa, která se zatím v předběžných plánech objevuje, téměř kopíruje dokončovanou dálnici. Hradec Králové míjí při západním okraji. V celém projektu je samozřejmě ještě řada neznámých, otázkou je také financování, nicméně Správa železnic počítá se zahájením stavby po roce 2040. Na jiných místech v České republice jsou již však přípravné práce dál, třeba na páteřní trati mezi Prahou a Brnem, kde by na cestu mezi oběma městy mělo stačit 56 minut.
Jaký je váš názor na stavbu VRT? Já osobně jsem přesvědčen, že kandidáti, kteří získají v podzimních volbách v Královéhradeckém kraji poslanecké mandáty, musí udělat maximum především pro to, aby stavba moderní vysokorychlostní trati byla pro náš kraj co největším přínosem a využitou příležitostí.
Napište mi na pavel@aktivnipolitik.cz nebo na Facebook
© 2021 Pavel Staněk, všechna práva vyhrazena | zadavatel/zpracovatel: ODS, KDU-ČSL, TOP09 | zásady ochrany osobních údajů a použití souborů cookies